Såld 2016-06-20
Saab 9-5 SE 2.0T -99
Motor: 2.0 liter. 16 ventiler med
dubbla överliggande kammar och turbo.
Effekt: 220 hk / 330 Nm (var 150
hk / 260 Nm)
Steg 2 från Nordic
Uhr .
Växellåda: 5-växlad manuell.
Går på 0.8 l./mil vid blandad körning.
Standardutrustning (SE):
ABS-bromsar.
Servostyrning.
Förare, Passagerare och Sido-Airbag.
Automatisk bältesförsträckare med lastbegränsare fram.
SAHR framstolar med aktiva nackskydd.
Fästanordningar för barnstol bak.
Halvautomatisk höjdjustering av bälten.
Underglidningsskydd, fram och baksäten.
3-punktsbälten och nacksydd på alla platser.
Centrallås med stöldskyddslåsning och elektronisk startspärr.
Dimljus bak.
Eluppvärmd bakruta och bakre sidorutor.
Elstyrda och uppvärmda backspeglar.
Vita fram och orange sidoblinkers glas.
Stötfångare lackerade i karossens färg.
Strålkastartorkare och spolare.
ACC, automatisk klimatanläggning inkl.
kylning av handskfacket.
ACC, individuell inställning för förare resp. passagerare.
Elmanövrerat lås till bagage och tanklucka.
Baksäte fällbart, helt eller delvis 60/40%.
Batterivakt, slår ifrån radio, innerbelysning mm. efter 20-60 min.
Elhissar, fram och bak.
Kupeluftfilter, mot partiklar och gaser.
Solskydd, dubbla delbara med make up spegel och belysning.
Läslampor bak.
Tonat värmeabsorberande glas i rutorna.
Farthållare.
Färddator SID 2. Med yttertemp, klocka, bränsleförbrukning,
servcisndikator,
varning för belysningsfel, låg spolar-/kyl-vätskenivå, alarm,
hastighetsvarning mm.
Varningslampa för öppen dörr.
Ljuslängdsreglering, i instrumentpanelen.
Night Panel funktion (endast hastighetmätare belyst).
Integrerad radioantenn i sidruta bak.
Sportratt, läderklädd, justerbar i höjd och längsled och med knappar
för kontroll av radion.
Fabrikstillval:
AS2: Saabs stereo på 150 watt med Radio, Kassett, CD-spelare
och 5 högtalare.
Pluspaket: Justerbart armstöd fram. Golvmattor i textil. Bagagenät.
Extrautrustning:
Rostfritt Sportavgassystem 2½" från Ferrita
(ingår i Steg 2 från Nordic
Uhr).
Sommardäck Michelin Primacy HP 205/55x16"
på 5-ekrade AEZ Wave 7"x16" aluminiumfälgar.
Vita sidoblinkers glas.
Stänkskydd fram och bak.
Elektrisk motorvärmare med eluttag för kupevärmare.
Historik: 2016-06-06
har den gått 36.115 mil
(Den
hade gått 20.638
mil då
vi köpte den 2008)
"Gubbkörd" och använd som pendlarbil (8 mil/dag),
så den har gått många snälla mil.
Den drar ca. 0.8 l/mil
Välservad och går bra !!
Full servicehistorik med datum och miltal, samt med kvitton och
besiktningsprotokoll
from. mars 2008 då vi köpte den
Servicehistorik:
Olja och tändstift bytta efter max. 1.500 mil (oftare än
orginal-service)
Luftfilter, kupefilter och bränslefilter regelbundet bytta (oftare än
orginal-service)
Broms- och kylarvätska regelbundet utbytta (oftare än orginal-service)
Bytt växellådsolja
mm. mm..........
Exempel
på reparationer och förbättringar:
2015:
Nya Skivor och Bromsbelägg fram (1.077:-)
2014:
Ny tändlåskontakt/strömställare (775:-)
2013:
Nya Skivor och Bromsbelägg fram (1.077:-)
Nytt bromsok vänster fram (599:-)
Hjulinställning och balansering (1.195:-)
2012
Bytt tank idioter hade borrat hål i tanken för att stjäla bensin!!
(1.800:-)
2011
Alla
14 st. Bussningar till bärarmar bak bytta
de främre är Powerflex bussningar (3.967:-)
Bakhjulslager båda orginal (3.508:-)
Nya Skivor, Bromsbelägg och Handbromsbackar bak (1.300:-)
Fyrhjulsinställning (800:-)
Handtag komplett med skylbelysning bak (513:-)
Ny kupefläkt (1.614:-)
2010
Främre och Bakre undre Moment motorstag (1.090:-)
2009
Ny bränslepump komplett med armatur (1.590:-)
Bytt DICE-boxen då ACn inte fungerade (1.655:-)
Ny koppling (var EJ felet, det var DICE!!) till AC-kompressorn (4.500:-)
Bytt torkarmotor (620:-)
Nytt spjällhus (4.250:-)
2008
Nordic Steg 2 programering och Feritta Rostfritt Sportavgassystem 2½"
(9.495:-)
Ny magnetventil (375:-)
Ny kondensor till ACn (5.994:-)
Ny vevhusventilation uppgraderad till det sista utförandet (304:-)
Stänkskydd fram och
bak (733:-)
2006
(tidigare
ägare)
Ny vevaxelgivare (1.137:-)
2005 (tidigare
ägare)
Byte av kamaxelkedja Garantijobb (0:-)
Behöver översyn av
koppling !!
Går ej att frikoppla helt och växla när motorn är igång !
Det
går att lägga i växlarna när motorn är avstängd
Det går även att starta med växeln i (har flyttat bilen på detta
sätt)
Besiktad till 1oktober
Avställd
|